Sunday, March 4, 2012

Threefold commuters


(Subtitle: Thoughts outof the frame)
מחשבות מחוצלתמונה

Double exposure is not just photography-related.
This time - commuters in motion (or is it me?)
(and due to a special request - a double language full-of-text issue)

חשיפה ארוכה או כפולה היא לא רק רעש או כלי צילום
(?והפעם - נוסעים/נושאים בתנועה (או שמא זה אני

...לאפרת


Three and two are one
When does one (say - me) decide the subject deserves to be re-shot?
we move in time and space all the time, is it just the fact you note it that makes you re-draw?
,מתי מגיעה ההחלטה שהתנוחה או המצב השתנו עד כדי צורך בהתייחסות 
?בתחילת רישום חדש
.הרי המצב - או אני - זזים כל הזמן, וגם צילום, רגיל ככל שיהיה, מקפיא פלח זמן
non reader

three books
OK, I know the answers (or at least have one...), when the pose changes, I re-draw, and when it changes back, I go back to the previous one... 

טוב, בסדר, אני יודע את התשובה (או לפחות יש לי אחת...)  - כאשר התנוחה משתנה, אני רושם רישום חדש,
אבל שומר על האפשרות לחזור לקודם אם התנוחה חוזרת

תשומת הלב שלי והיכולת להגמיש את המציאות כך שתתאים לרישום
 מגדירים האם התנאים השתנו עד כדי הפסקת הקיים ותחילת רישום מציאות חדשה
Two sitting before one
And, in fact, It is a matter of decision, since even if there was no movement, the object would have been drawn differently every time.
.ובעצם, ההחלטה גמישה, שכן גם אם האובייקט יכל לא לזוז, הוא יירשם אחרת בכל פעם

hair covered and my stop arrived
And time poses its limits as well, will they exit at the next stop? is my stop approaching?
On the other hand, I prefer not to draw top down, 
not to define priorities just to win the race

והזמן, גם הוא חלק מהמשוואה,
 ,חלקו לא ידוע, האובייקט רשאי לזוז, לרדת בתחנה
.וחלקו בשליטתי, התחנה שבה אני אמור לרדת
מצד שני - מעדיף לא לרשום מבחוץ פנימה 
לא להזדקק להגדרת עיקר מול טפל רק כדי להספיק במירוץ מולו
two daily papers
When drawing, I mainly look at the subject
so sometimes one line works against the previous take, 
and sometimes it blends with it seamlessly.
,בזמן הרישום, אני מסתכל בעיקר בנושא 
ולעתים קו ברישום אחד מתנגש בקודם או מתמזג בו לחלוטין.
three reading one
A big question is the definition of done.
A question which can be diminished only if the face value of the drawing is zero at all stages.
ובין כל אלה ניצבת השאלה מתי לסיים, שאלה שלא מציקה רק אם הציור חסר ערך בכל שלב שהוא


Till nextime.
להתראות

Sunday, February 12, 2012

Waiting on a train

Yup, been so long.
Still, a new and minor post with some small samples,
outside the train, waiting on a train, and insideofit...

Till nextime...




Sleeping on a 5AM metro back home

Half asleep on a five AM metro

The right angle for a full frame

Catch the metro fast so I can catch the metro

Waitin on a train, armed with a cellphone.


Homeward bound (oh I wish I was)

Outside the office

Restaurant chat

Church

Tuesday, November 1, 2011

Ground zero

After some silence I publish a blog of silence.
This time, less than 5 and less than 2
Enjoy.

Sunday, October 2, 2011

White night/ White heat

Yet another Parisian (among other places) tradition is a white night at October,
An all night Open art scene (which ,as discovered too late, is not backed up by public transportation or Taxi enhancement)
A special treat yesterday was to attend part of a 5 hour performance by Rhys Chatham and Joseph Ghosn

Below are the event drawings, and photos by a dear dear friend of mine.

Rhys is the most communicative avant-guard trumpet-and-guitar-player I know, and goes to extreme effort to introduce his partners (this time - J.Ghosn).

A small comparison table of this one to the last time I saw Rhys,

Show #1Show #2
With:Will GuthrieJoseph Ghosn
Density:CrowdedSpacious
Places:StandingSitting
Tickeys:Non-freeFree
Location:BoatHeck of a space!
Duration:20 Minutes5 hours!!
Drawing:Black on WhiteWhite on Black



A guided tour :) ...
A DJ with glasses and headphones looking down at the controls.





Guided tour...
DJ with his back to trumpetere
















Till nextime!